Advertise

Yang Lain-lain

Pasal Aku.

My photo
Je m’appelle Nurul Syazwana Binti Che Wahab. J’ai 18 ans. Je suis Malaisienne. Je viens de Kuala Lumpur, mais depuis l’âge de 14 ans j’ai vécu à Manjung, Perak. Je suis étudiante en art culinaire à l’UiTM Pulau Pinang. Je parle trois langues, le Malais, l’anglais, et un peu Français. Je suis né à Kuala Lumpur. J’aime jouer au hockey. J’adore la lecture surtout les romans anglais. J’aime aussi écouter de la musique. J’aime l’Audi R8 et tous types de moto. Je déteste le karaoké. my myspace, syzcwa_life@walla.com. facebook, nurul_syazwana@yahoo.com yahoo, nurul_syazwana@yahoo.com

Wednesday, June 16, 2010

Peramah? NO.

Well, hari selasa lepas aku, Mama and sisters pergi hantar adik aku, [Liana] balik sekolah dia yang nun jauh dekat Muar tu. When back, we stopped at R&R Rawang. Lepas makan sekejap, aku pun pergi la solat maghrib kejap dekat surau. Macam biasa, penuh dengan orang tua je. Aku pun tak tau la orang muda sekarang dam alas nak solat ke?? Mungkin pahale diaorang banyak sangat.. XP Lepas aku sudah solat, Mama pulak ambil turn tempat aku solat tu. Sementara Mama and adik aku solat, aku duduk la dekat kerusi panjang dekat luar tu. Kebetulan ada mak cik tengah pakai kasut. Dia senyum dekat aku, aku pun senyum balik la. Dan untuk menampakkan aku ni ramah, aku tegur lah dia. Macam ni eyh..

Aslmkm. Mak cik dari mana nak pergi mana pakai baju kurung lawa2 ni?

Dia pun cakap yang dia dari KL nak pergi P.Pinang, rumah abang dia. Abang dia buat kenduri. Boleh aku katakana yang mak cik ni peramah habis la. Gred peramah dia aku bagi 4/5. Lepas mak cik tu blah, ade sorang budak alim duduk kat sebelah aku, tengah nak pakai stoking ngan kasut. Pergh...dengan pakai jubah hitam, tudung hitam labuh, and aku perasan yang dia pakai telekung macam orang nak pergi Mekah tu masa dekat dalam surau. Kalau nak dibandingkan dengan cara aku punya outfit berbeza gila la.. aku dengan pakai jeans, sandel Larrie , t-shirt Diesel merah and tudung bawal jer. Bila aku senyum dekat dia, dia buat bodo je. Bukan nak senyum balik. Dier tak tau ke aku punya senyum tu mahal. Hahah.. aku tak nak la dikatakan sombong time tu. So, aku pun tegur lah dia, macam ni..

Aslmkm. Adik ni dari mana nak pergi mana? Muka dia muka budak sekolah la..sebab tu aku panggil dia adik. Lepas tu dia balas macam nak tak nak je. Macam aku ni orang jahat yang nak peras ugut jer. Muka aku muka jahat ke?? Hahah.. Seriously, reaction muka dia memang macam orang sombong. Aku ingat orang jenis alim2 ni peramah, baik. Lepas tu terus blah. Langsung tak bagi salam ke, senyum ke. Dari yang aku observe, tak semua orang yang alim ni ramah, mesra, and baik. Harap muka Nampak baik ada lah..tapi kerek semacam. Korang mesti Nampak bezanya makcik tu dengan budak alim ni kan? Tak nampak? Ish... gi pakai cermin mata la kalau tak nampak. XD Aku rasa nilai peramah kat orang2 muda zaman sekarang da kurang. Kalau orang tegur tu, balas la elok2. Mentang2 la aku ni tak ade la nampak alim mana, tapi jangan la judge macam aku ni orang tak baik. Macam la orang yang berpakaian alim tu baik sangat. Menunjuk alim ada la.. Lebih baik la kawan2 aku yang tak nampak alim tapi hati baik. Kepada kawan2ku, teruskan ke’otai’an korang tuh! Hahah.. Lebih baik sembang dengan mak cik tua dari sembang dengan orang yang nampak alim ni. Ramah lagi Aunty pencuci dekat McD Manjung. Hahah... Aunty! You rock! Hahah...

Pen Off.

1 comment:

  1. hahah aunty mcd dh famous! masuk blog cik wana u~ ai laikk

    ReplyDelete