Advertise

Yang Lain-lain

Pasal Aku.

My photo
Je m’appelle Nurul Syazwana Binti Che Wahab. J’ai 18 ans. Je suis Malaisienne. Je viens de Kuala Lumpur, mais depuis l’âge de 14 ans j’ai vécu à Manjung, Perak. Je suis étudiante en art culinaire à l’UiTM Pulau Pinang. Je parle trois langues, le Malais, l’anglais, et un peu Français. Je suis né à Kuala Lumpur. J’aime jouer au hockey. J’adore la lecture surtout les romans anglais. J’aime aussi écouter de la musique. J’aime l’Audi R8 et tous types de moto. Je déteste le karaoké. my myspace, syzcwa_life@walla.com. facebook, nurul_syazwana@yahoo.com yahoo, nurul_syazwana@yahoo.com

Saturday, April 23, 2011

Anda Tudung Yang Mana Satu???

coffee for life.


Sejak akhir-akhir ni aku aku banyak membaca blog orang dari update something for blog aku sendiri. Antara topic hangat yang aku bace is about shawl (lilit-lilit tu...) vs. tudung bawal (biasa-biasa pnye...). aku tak ada lah ambil kesah sangat pasal hal in masa mula-mula. But, after dah ramai yang menyebut pasal hal ni, aku pun buat la beberape pemerhatian dan kajian. Tanye n interview sendiri dengan tukang jual shawl tapi pakai tudung biase je... which mean tudung bawal je r.. ;]

Ade banyak jenis dan cara pemakaian shawl ni. And ade pelbagai jenis orang yang aku bleh klasifikasikan dari cara pemakaian shawl tersebut.

Jenis yang pertama, pakai shawl and still menutup aurat dan memenuhi ape yang diperkatakan syarak.

Second is the one pakai shawl but pakai baju ketat-ketat. Wow..sexy weyh..tak tahan... heheh..

Ehem.. serious back :l

Third, shawl with bju ketat and seluar jeans ¾. Nampak lah baru lepas cukur bulu kaki XD

4th, wear shawl but not in proper way which means terdedah nampak dada pulak... haih... aku yang tengok pun rasa malu. Anda?

5th, shawl but nampak sangat rambut bersanggul dekat belakang and menampakkan ia menyerupai bonggol jalanraya di dlm UiTM PP yang gila tinggi tuh. Rosak absorber moto aku weyh!!!

Itu baru tudung lilit-lilit, lain plak kalau kes tudung sarung. Bukan nak diskriminasi atau apa-apa, aku memang sah-sah tak suka pakai tudung sarung ni tak kira lah dia mula-mula feshion dari indonesia ke, dari tanusia ke, dari maditeranian ke, dari mana-mana je lah...

Nak ekspress memang lah senang je pakai tudung sarung, tapi dah tak betul dari segi syarak lah pulak aku tengok cara pemakaian tu. Ada yang pergi pin dekat belakang and at last nampak bentuk leher. That still not proper lah.. it wasn’t look nice and nampak pelik seyh...

Tolong r... someone, please perbetulkan balik fesyen pemakaian tudung sekarang. It is gettin’ worse dowh... walaupun aku kadang-kadang buta fashion, aku still concern pasal kesalahan serupa ini..

PEACE DUDE/BABE :D

No comments:

Post a Comment